Under våren har flera företag funnit värdet med ett medlemskap i Packbridge och vi har nöjet att presentera tio nya medlemmar!

Axfood bedriver dagligvaruhandel och grossistverksamhet i Sverige. Detaljhandel sker genom de helägda butikskedjorna Willys och Hemköp, som omfattar 263 butiker i alla. Dessutom samarbetar Axfood med ett stort antal innehavare som säljer Axfood genom avtal. Dessa inkluderar butiker inom Hemköp-kedjan samt butikerna som drivs under varumärkena Handlar’n och Tempo. Axfood samarbetar tillsammans med cirka 820 samarbetande butiker.

 

Grundat 1878 av Anders och Mathilda Påhlsson har Pågen idag vuxit till Sveriges största bageriföretag. Med huvudkontor i Malmö bakar och säljer Pågen bland annat matbröd, hamburgerbröd, korvbröd, kaffebröd, kakor, muffins och skorpor.

 

Från att vara ett litet svenskt familjeföretag har Perstorp vuxit till en världsledande specialkemikaliegrupp med cirka 1 500 anställda och tillverkningsenheter i Asien, Europa och Nordamerika. Årlig omsättning år 2016 var över 11 miljarder kronor. Perstorpkoncernen är styrd av de franska private equity-fondens PAI-partner sedan 2005. Kemikalierna som Perstorp producerar läggs till ett brett sortiment av produkter som används vardagligt hemma, arbete eller fritid. Kunderna finns inom beläggningar, plastförädling och bilindustrin – såväl som bygg och teknik, jordbrukssektorn och många fler. Bra produkter görs ännu bättre genom att ge vissa planerade och önskade egenskaper.

Perstorp är ett differentierat specialkemikalieföretag med en unik position på marknaden. Detta är möjligt genom ett erbjudande från allt från viktiga kemiska byggstenar till halvspecialiska kemikalier och rena specialprodukter som tillsammans med en lösning som ger tillvägagångssätt lägger till maximalt värde för Perstorps kunder.

Perstorp tror på att förbättra vardagen, vilket gör det säkrare, bekvämare, roligare och mer miljövänligt för miljontals människor över hela världen. Detta uppnås genom innovativ kemi som maximerar prestanda och minimerar miljöpåverkan samtidigt. Över 80% av koncernens FoU-arbete är inriktat på att utveckla mer effektiva och miljövänliga produkter och processer. Perstorp kartlägger systematiskt kolspåren och livscykelpåverkan av huvudprodukterna.

 

Thrilled är designbyrån med köpet i fokus. De hjälper dig att stärka varumärket genom strategisk branding och säljdrivande kommunikation. Det som skiljer Thrilled från andra reklambyråer är att de alltid utgår från köpet. Redan på en strategisk nivå ser de till att kommunikationen fungerar där köpet sker.

Deras breda kundbas gör att de hanterar flera olika marknader samtidigt och anpassar designen och förpackningens kommunikativa innehåll efter lokal lagstiftning. Thrilled är experter på att få alla delar i kommunikationen att hålla ihop, från förpackningsdesign, till butiksmaterial, hemsida och sociala medier.

Det är ofta svårt för ett oetablerat varumärke att nå ut med sina produkter genom e-handel och här hjälper Thrilled till att bygga ditt varumärke. Tillsammans med mediaföretaget Mediacom har Thrilled arbetat från en metod för att kunna värdera en förpackningsdesign ur ett mediaperspektiv och resultaten har varit häpnadsväckande. Förpackningen är en avgörande del i att bygga ett varumärke. Det går aldrig att annonsera sig fram till den exponering som förpackningen ger.

 

TEM är sedan mer än 30 år en ledande aktör i södra Sverige inom hållbarhetsområdet. Aktiviteten har genom åren förändrats i takt med utvecklingen i samhället med fokus på att skapa bättre förutsättningar för ett hållbart samhälle. TEM grundades 1981 som ett tvärvetenskapligt projekt vid Lunds universitet, beläget direkt under huvudkontoret. Baserat på ett identifierat behov av kunskapsöverföring från den privata och offentliga sektorn å ena sidan, och universitet och högskolor å andra sidan inledde professorer vid Lunds universitet och Naval Postgraduate School i Malmö bildandet av TEM.

TEM stod för teknik, ekonomi och miljö. För företag rekryterade forskare, projektledare och annan personal att bedriva tillämpad forskning och utveckling, utbildning och rådgivning. TEM har varit verksam inom ett brett spektrum av tekniska utvecklingar, som Stirling-motorer, styrsystem och energiåtervinningssystem för dryckesbehållare. Återvinningsprojekt som ursprungligen grundades för TEMs verksamhet och grunden för TEMs fortsatta utveckling inom miljöområdet. TEM ledde och körde bland annat när det gäller att införa nya tillvägagångssätt inom miljöområdet som förebyggande miljöskydd, miljörevisioner och miljödriven produkt.

 

Svenska Aerogel är ett forsknings- och utvecklingsföretag som kommersialiserar en patenterad version av materialet Quartzene i olika tillämpningar. Kommersialiseringen sker i nära samarbete med industripartner som representerar olika viktiga affärsområden. Med kraftig kunskap om materialet, dess egenskaper och kunskapen om hur man optimerar den för att möta specifika kundbehov är Svenska Aerogel en stark partner för företag som syftar till innovativa innovationsteknologier och produktansökningar.

Svenska Aerogel utvecklar och säljer kvarts, ett material som tillverkas med en flexibel, patenterad och en mycket kostnadseffektiv produktionsmetod. Quartzene används som tillsats av deras industripartner inom många olika tillämpningsområden. Fokusområden idag är isolering, filtrering och färg och beläggningar. Grundat år 2000, har Svenska Aerogel byggt upp en stark immateriell äganderätt i nära samarbete med ledande forskare på Kungliga Tekniska Högskolan, KTH, i Stockholm. Svenska Aerogel strävar efter att vara världsledande leverantör av miljövänligt kvarts och materialet kan appliceras på en oändlig uppsättning produkter från luftfilter och isolering till läkemedel och kosmetika.

 

Marvaco är den största flexospånstillverkaren och det ledande prepressproduktionsföretaget i Norden. Med enheter i Helsingfors, Helsingborg, Sunne, Örebro, Karlstad samt Tammerfors och Ulvila i Finland, behandlar de årligen ca 28 000 förpackningsartiklar med 90 yrkesverksamma i Finland och Sverige. Marvacos kundsamarbete har fått flera internationella kvalitetsintyg och utmärkelser.

 

Returpack är ett privatägt företag som syftar till att öka återvinningen av metallburkar och PET-flaskor i Sverige. Detta uppdrag härstammar från den svenska regeringen, liksom från företagets ägare, som består av företrädare från sitt handels- och bryggerisektorbolag (Sveriges Bryggerier, Livsmedelshandlarna och Svensk Dagligvaruhandel). 95 procent av volymen samlas in på livsmedelsmarknaden.

Returpack har cirka 14 000 kunder av olika slag, från stora stormarknader till små kaféer, idrottsföreningar, flygplatser med mera. Omkring 3 000 av dessa har egna Reverse Vending Machines. Det är frivilligt och inte obligatoriskt att ta tillbaka behållare, men som en Returpack-kund kommer du att kompenseras både för depositionen och den så kallade hanteringsavgiften för returbehållarna du skickar in.

 

NJIE Group utvecklar, marknadsför och säljer ett brett utbud av hälsosamma drycker och funktionella livsmedel. Grundat 2008 av Assan Njie, tidigare elitidrottare och rankad sjua i Europa i kampsporten MMA är NJIE Group kända för sin kvalitet, funktionella värderingar och innovationer.

Succesfaktorn kommer från kombinationen av smartare och hälsosamma produkter med trendiga smaker – allt så att du inte behöver kompromissa mellan hälsa och välsmakande. Njie Aloe Vera, Njie ProPud och Njie Freeno är bara början. Produkterna hittar du i närmaste mataffär, hälsokostaffär, gym och utvalda online-återförsäljare.

 

Absortech specialiserar sig uteslutande på produkter och tjänster som hjälper kunder över hela världen att undvika fuktskador. Sedan 1991 har de utvecklat ett sortiment som erbjuder innovativ fuktskyddsteknik för behållare och förpackningar. Absortech-produkter upprätthåller konsekvent hög kvalitet och fullständig kontroll hela vägen till slutet i kedjan, från produktdesign och tillverkning till leverans av rätt produkt med rätt kvalitet på rätt ställe.