Varumärket byggs effektivt med rätt förpackningsdesign!

Vikten av rätt förpackningsdesign för att bygga sitt varumärke kan inte nog understrykas. På årets Top Packaging Summit by Packbridge kommer vi att få ta del av ett antal utmärkta exempel på det via erfarna presentatörer från välkända designbyråer.

Jesper von Wieding är Strategic Creative Director på designbyrån Pearlfisher i Köpenhamn. Han har en lång internationell karriär där han jobbat förutom i Köpenhamn även på byråer i Stockholm, Paris och San Francisco. På uppdragslistan finns bland annat stora varumärken som Carlsberg, LEGO, Nestlé och Unilever. I sin presentation kommer han att ge oss ett antal talande case från både små och stora företag. Till de mindre kan vi räkna ASK Øl, ett danskt mikrobryggeri. Vad krävs det ur designsynpunkt, varumärkesbyggande och framträdande på butikshyllan när man vill slå sig in på denna konkurrensutsatta marknad?

Lite större är den japanska restaurangkedjan wagamama där Pearlfisher skapade en revolutionerande, ny erfarenhet som tog kedjan till en position som en ikon på fina gatan när det kommer till take away mat. Man såg till att konsumenten på ett övertygande sätt kunde ta med sig det som präglar restaurangen, upplevelse, smak och estetiska värden, hem.

Hur kan förpackningsdesign både se bra ut och göra det bra? Den frågan ställer Ameilie Brock från Amore Brand Identity Studios.

”Vi finns till för att göra skillnad”, säger hon.

”Genom att kraften i idé och design tydliggör vi känslor och skapar positiva förändringar. Vi ser till att våra klienter blir progressiva och gör val som leder till något bättre”.

Det handlar enligt Amelie om att utmana kreativiteten och via nära samarbete bygga varumärken och skapa design som presterar.

”Vi menar att varumärken och affärer är en av de starkaste krafterna för att skapa en meningsfull påverkan på vår värld”.

Amelie Brock kommer självfallet att utveckla dessa tankebanor på Top Packaging Summit by Packbridge. Tillsammans kommer Jesper och Ameilie att på temat ”Design & Convenience” visa på betydelsen av att gå utanför de egna väggarna och satsa på kreativa designbyråer. Det betalar sig.

Moderator på Top Packaging Summit by Packbridge är Susanna Bill, som via sitt eget bolag jobbar som rådgivare inom innovation och kreativitet. Susanna är dessutom en passionerad kock som deltagit i tävlingen Sveriges Mästerkock på TV.

På engelska

Top Packaging Summit by Packbridge är en internationell konferens och språket är därför genomgående engelska.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *