The winner takes it all…!
Top Packaging Summit var platsen för utbyte av idéer över alla gränser i värdekedjan.
Konferensen inkluderade även finalen i The Packbridge Challenge tävlingen. Tävlande från hela Europa med idéer och koncept som är applicerbara på förpackningsindustrin har ansökt till tävlingen.
Publiken bjöds på tio engagerande presentationer från tio riktigt intressanta start-up-finalister. Alla med ett attraktivt och genomtänkt koncept för industrin.
Utöver det priset på 50 000 SEK tilldelades ett Best Pitch Award, sponsrat av Empack, till publikens favorit bland finalisternas pitchar. Vinnaren mottog utställningsplats till ett värde av 30 000 kronor på Empack i Malmö och Stockholm.
I år var det stor konkurrens och juryn hade svårt att välja en vinnare bland alla idéer och presentationer. Två priser presenterades men endast en vinnare. Och vinnaren var… Cellutech!
De fick priset från juryn som det mest lovande konceptet. I resultatet av omröstningen från publiken under Best Pitch Award stod Cellutech åter igen som vinnare. En fantastisk dag för denna Stockholm-baserade startup som utvecklar förpackningsmaterial från cellulosa. För mer information, besök deras hemsida på http://www.cellutech.se/.
Finalisterna var:
3D Click, Cellutech AB, ColorSensing, CupClub, DUDE Packaging, Ecopåsar, FoodBIOPack, Sensor Spot, Starke ECB AB och Sulapac Ltd.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!