Uppskattad workshop
I samband med etikettföretaget Benelis så kallade Beneli Academy, där man bjuder kunder och leverantörer på kunskap och nätverkande via egna och externa föredragshållare, höll Packbridge en högintensiv worskhop där avsikten var att hitta trender som påverkar varumärkesägare. I begreppet högintensiv ligger att denna workshop genomfördes på prick en timma, normalt brukar det handla om upp till två och en halv timma.
Packbridge vd, Johan Mårtensson, inledde med ett kort inspirationsföredrag där han pekade på några aktuella trender. Sedan vidtog grupparbete där deltagarna delades upp i tre grupper. Varje individuell deltagare skrev ner tankar på vilka trender som påverkar på post-it lappar som sedan sattes upp på väggen. Med utgångspunkt från dessa fick sedan varje grupp i uppgift att välja ut ett par tankar som låg till grund för en kort presentation om hur man ser på framtiden.
Några av alla ord som fanns på väggen var ”Konkurrenters beteende”, ”Hållbarhet”, ”Produktsäkerhet”, ”Spårbarhet”, ”Kommunikation från förpackning till förpackning”, ”Piratkopiering” och ”Minskning av livsmedelsspill”.
Vi kommer gärna ut till intresserade företag och genomför workshops av den här typen för personal eller för kunder, eller både och. Kontakta Johan Mårtensson om du tycker att det verkar intressant.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!